Mateřská škola Korálek Dobřejovice
okres Praha – východ
Motto školky:
Tak jako navlékáme korálky na šňůrku, stejně také navlékáme dny ve školce – každý den je jiný, plný her a zábavy.
Až bude šňůrka pomyslně plná a uděláme na ní uzel, pak by měla být z dítěte osobnost, která je připravená na další etapu života.
Sídlo organizace:
Polní 230
251 01 Dobřejovice
Platnost dokumentu: od školního roku 2020/2021
Zřizovatel seznámen: 9/2020 Aktualizace: 31.8.2023
Zpracoval: kolektiv mateřské školy
Lenka Macháčková
ředitelka
OBSAH ČÍSLO STRANY
PŔÍLOHA Č.1 -PLÁN DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ 58
Název: Mateřská škola Korálek Dobřejovice, okres Praha – východ
Sídlo: Polní 230, Dobřejovice
251 01 Říčany
Příspěvková organizace
IČ: 70996971
Kontakty:
Ředitelka školy: Lenka Macháčková
Telefon: 323 637 122, mobil 602 435 685
E-mail: skolkakoralek@volny.cz
Webové stránky: skolkakoralek.cz
Bankovní spojení: č.ú. 181875446/0300 ČSOB
Identifikátor zařízení: 600051773
Organizační číslo školy: 52202
Zřizovatel:
Obec Dobřejovice,
Na návsi 26, 251 01 Říčany
Telefon: 725 021 828
IČO: 00240141
IZO: 107515881
Kapacita dětí: 48
Platnost ŠVP 3 roky pro děti od 3 – 6/7 let
ŠVP je programový dokument, který je stále otevřený vývoji a změnám, aby zajišťoval zvyšování kvality vzdělávání a zlepšování podmínek naší Mateřské školy Korálek.
Aktualizace: 8/2023 Č.J:31/2023
Projednáno na poradě dne: 31.8.+ 1.9.2023
Prostory MŠ:
I. oddělení – zádveří, šatna, WC, umývárna, třída, lehárna, sklad lůžkovin, sklad lehátek, sklad hraček, WC personál, kotelna s úklidovou komorou.
Mladší oddělení – 24 dětí.
II. oddělení – zádveří, šatna, herna, lehárna, jídelna, WC, kuchyně + zázemí, sklady potravin, úklidová komora, kotelna, sklad pomůcek, ředitelna.
Starší oddělení – 24 dětí.
3.1. Věcné podmínky
3.2. Hygienické podmínky
3.3. Životospráva
3.4. Organizace dne od 1.9.2023
6,30 – 9,00 spontánní hry a činnosti dětí
rozvíjení podnětů učitelkou (individuální, skupinové, společné), pitný režim
9,00 – 9,30 hygiena, svačina
9,30 – 10,00 spontánní a řízená činnost – individuální i skupinové
(tvořivá, dramatická, hudební, pohybová, jazyková činnost, řízené hry, vzdělávací činnost v oblasti ICT pomocí IT (interaktivní tabule), práce s předškoláky
10,00 – 12,00 pobyt venku
12,00 – 12,15 hygiena, oběd
12,15 – 12,45 hygiena, příprava na odpočinek, odchody dětí domů
12,45 – 14,30 odpočívání dětí – předškoláci (relaxace, klidové činnosti)
12,45 – 14,30 odpočívání dětí – spánek, relaxace (malé děti)
14,30 – 15,00 hygiena, oblékání, svačina
15,00 – 17,00 volné hry s nabídkou krátké řízené činnosti, rozvoj tvořivosti – výtvarné, pracovní, hudební
zájmové kroužky – angličtina s pohybem, Hláskář
Časový rozvrh je pouze orientační a je možné přizpůsobit ho podle konkrétní náplně denního programu.
3.5. Řízení mateřské školy
Ředitelka
učitelka školnice vedoucí ŠJ
učitelka uklízečka kuchařka
učitelka pomocná kuchařka
učitelka
asistent pedagoga
Personální podmínky – kvalifikace pracovníků
Ředitelka – SPgŠ, Řízení školy pro vedoucí pracovníky.
Učitelky – SPgŠ
Školnice + uklízečka – SEŠ
Kuchařka – SOU – kuchař s maturitou
3.6. Psychosociální podmínky
3.7. Psychohygiena
3.8. Spolupráce s rodiči
Mají možnost podílet se na dění ve třídě, účastnit se různých akcí, programů a společných akcí – osobně, mnohdy i finančně. Jejich spolupráce je vždy velmi vítána.
3.9. Dlouhodobý plán mateřské školy
3.10. Personální obsazení
I.oddělení Lenka Macháčková – ředitelka
Klára Míšková – učitelka
II. oddělení Jana Horká – učitelka
Jolana Luková – učitelka
Martina Štětinová – učitelka, asistent pedagoga
4.1. Dětská práva podle úmluvy o právech dítěte, (tak jak jsou uplatňována v naší mateřské škole).
4.1.1. Dítě má právo, aby mu byla společností poskytována ochrana (potřeba jídla, oblečení, místa k životu, lékařské pomoci, ochrany před lidmi a situacemi, které by je mohli fyzicky nebo psychicky zranit):
4.1.2. Dítě má právo být respektováno jako jedinec ve společnosti (slušné zacházení, i když nemá pravdu, právo na přátelství, na respektování jazyka, barvy pleti, rasy či sociální skupiny):
4.1.3. Dítě má právo na emočně kladné prostředí a projevování lásky (právo žít s každým se svých rodičů, pokud by mu to neuškodilo, právo mít někoho, kdo se ho zastane, právo být s lidmi kteří ho mají s rádi, právo na pozornost a vedení ze strany dospělých, právo dostávat i projevovat lásku,…).
4.1.4. Dítě má právo být respektováno jako jedinec s možností rozvoje, který si chce potvrzovat svoji identitu (právo vyrůst v zdravého tělesně i duševně, právo být veden k tomu, aby respektoval ostatní lidi bez ohledu na rasu, náboženství, apod., právo rozvíjet všechny své schopnosti a nadání, právo hrát si, právo na soukromí,…).
4.1.5. Dítě má právo být respektováno jako individualita, která si tvoří svůj vlastní život (právo ovlivňovat rozhodnutí, co se s ním stane, právo na chování přiměřené věku, právo být připravován na svobodu jednat a žít svým vlastním způsobem,…).
Enviromentální výchova
Logopedická prevence
. Rámcové cíle (záměry) předškolního vzdělávání:
HLAVNÍ CÍLE:
DALŠÍ CÍLE:
(v rodině, v mateřské škole, v dětské herní skupině). Vytvoření podvědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společenství, planetou Zemí.
Klíčové kompetence (výstupy) předškolního vzdělávání:
6.1. Integrované bloky:
6.1.1 TĚŠÍME SE DO ŠKOLKY
6.1.2 FOUKEJ, FOUKEJ VĚTŘÍČKU
6.1.3 BARVY PODZIMU
6.1.4 VÁNOČNÍ ČAS
6.1.5 ZIMA JE TU
6.1.6 SVĚT KOLEM NÁS
6.1.7 JARO PŘICHÁZÍ
6.1.8 JDEME NA PROCHÁZKU
6.1.9 MOJE RODINA
6.1.10 TĚŠÍME SE NA PRÁZDNINY
6.1. Popis integrovaných bloků
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
společné zážitky z prázdnin, malování, práce s vodovkami, ….
Pohybové činnosti:
seznamovací hry, cvičení motivované básničkami, básničky a říkadla doplněná o pohyb, pohybové hry, reakce na povel, překážkové dráhy,….
Hudební činnosti:
jednoduché pohybové hry, tanečky, rozezpívání, zpívání po předehře, řečové a rytmické hry,…
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
zachycení tvaru a barvy ovoce, zeleniny a přírodnin, modelování, malování temperami, využití přírodnin (stavby domečků, kreslení klacíkem do písku,…)
Pohybové činnosti:
překážkové dráhy při vycházkách, hry na zvířata pohybové hry, ,…..
Hudební činnosti:
podzimní písničky, zpívání jednotlivců, jednoduchý doprovod na Orf. nástroje,……
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
využití přírodnin v pracovní výchově, modelování, malování, práce s vodovkami, pastely, využití odpadového materiálu (roličky od toaletního papíru, přírodniny, ……)
Pohybové činnosti:
cvičení motivované básničkami, básničky a říkadla doplněná o pohyb, pohybové hry, reakce na povel, soutěže, soutěživé hry, plnění jednoduchých úkolů, ……
Hudební činnosti:
pohybové hry, tanečky, zpívání po předehře, řečové a rytmické hry, hudební hádanky, sluchové hry
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
výstava obrazů, výtvarné ztvárnění Vánoc, výzdoba třídy a šaten, výroba dárků pro kamarády a rodiče
Pohybové činnosti:
cvičení ve dvojicích, lokomoční pohybové činnosti, cvičení podle CD, protažení a procvičení celého těla, relaxace, …..
Hudební činnosti:
písničky s vánoční tématikou, zpívání skupinek a jednotlivců, doprovod na Orffovy nástroje, tanečky, hudebně pohybové hry s tématem Vánoc
HLAVNÍ CÍLE:
sníh využíváme k zábavě, hrám a sportu.
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
zachycení postavy při sportu, malování postav, obarvení sněhu, využití sněhu k postavení sněhuláka (sochy ze sněhu)
Pohybové činnosti:
nácvik hodu horním obloukem sněhovou koulí, klouzání na ledu, sáňkování, bobování, sportovní hry na sněhu a se sněhem
Hudební činnosti:
písničky se zimní tématikou, tanec na reprodukovanou hudbu, artikulační a řečové hry,…
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
stříhání, lepení, malování, výzdoba na Karneval, výroba masky, ….
Pohybové činnosti:
lokomoční a nelokomoční pohybové činnosti, relaxace, dodržovat stanovená pravidla při pohybových hrách, …
Hudební činnosti:
společná diskotéka, zpívání do mikrofonu, zpívání po předehře, …..
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
malování jarní přírody a zvířat – zachycení základních charakteristických rysů, malování venku na školní zahradě, vytvoření herbáře, …..
Pohybové činnosti:
pohybové hry s míčem, skákání panáka, skluzavky, kolotoč – využití všech prvků na zahradě, cvičení motivované jarem, využití padáku, ….
Hudební činnosti:
písničky s jarní tématikou, rozlišování jednotlivých hudebních nástrojů, poslech hudby, ….
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
výzdoba ke svátkům jara, malování kraslic, zapojení rodičů v rámci velikonoční výtvarné dílny, využití přírodnin
Pohybové činnosti:
překážkové dráhy, soutěživé hry, soutěže družstev, protažení celého těla v rámci rozcvičky, tanec na hudbu…..
Hudební činnosti:
vokální činnosti, sluchové rozlišování zvuků, rytmické hry, řečové a artikulační hry,….
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
kresba a malování podle fotografií, zachycení postav malbou (maminka, tatínek,…), využití odpadového materiálu, výroba dárků, …..
Pohybové činnosti:
cvičení ve dvojicích, cvičení motivované prací rodičů a v domácnosti, pohybové hry s míčem,…
Hudební činnosti:
jednoduchý doprovod na Orff. nástroje, využití kuchyňského nádobí a náčiní v hudební výchově, …..
HLAVNÍ CÍLE:
DÍLČÍ VZDĚLÁVACÍ CÍLE:
Návrh činností:
Centra aktivit:
Výtvarné činnosti:
kreslení a malování venku, využití prstových barev, sochy z písku, obarvení vody v kalužích, výstava na téma „Kam pojedu na prázdniny“, kresba křídou na chodník…..
Pohybové činnosti:
sportovní hry na třídách i společné, jízda na koloběžkách, skákání panáka, skluzavky, překážkové dráhy, míče …..
Hudební činnosti:
hudební hádanky, rozlišování hudebních nástrojů podle zvuku, přiřazování zvuků k nástrojům, poslech zvuků přírody,…..
7.1. Úvodní ustanovení
7.2. Podrobnosti k výkonu práv a povinností dětí a jejich zákonných zástupců ve škole
7.2.1. Práva dětí a zákonných zástupců dětí
a) na vzdělávání a školské služby podle tohoto zákona,
b) na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání,
c) vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje,
d) na informace a poradenskou pomoc školy nebo školského poradenského zařízení v záležitostech týkajících se vzdělávání podle tohoto zákona.
2. Práva uvedená v odstavci 1 s výjimkou písmen a) mají také zákonní zástupci dětí (rodiče jsou průběžně a podle potřeby informováni na schůzkách pro rodiče nebo na informační nástěnce v zádveří školy, informace pro rodiče jsou podávané učitelkami při předávání dětí z důvodu bezpečnosti dětí, umožněn omezeně a jinak po předchozí domluvě.
7.2.2. Povinnosti dětí
a) řádně docházet do školy a řádně se vzdělávat,
b) dodržovat školní a vnitřní řád a předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli seznámeni,
c) plnit pokyny pedagogických pracovníků škol vydané v souladu s právními předpisy a školním nebo vnitřním řádem.
7.2.3. Zákonní zástupci dětí jsou povinni
a) zajistit, aby dítě docházelo řádně do školy,
b) na vyzvání ředitele školy nebo školského zařízení se osobně zúčastnit projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání dítěte,
c) informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání,
d) dokládat důvody nepřítomnosti dítěte ve vzdělávání v souladu s podmínkami stanovenými školním řádem,
e) oznamovat škole a školskému zařízení údaje podle § 28 odst. 2 a 3 a další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost dítěte a změny v těchto údajích (Rodiče jsou povinni oznamovat škole údaje do školní matriky – evidence dětí, která obsahuje: jméno a příjmení dítěte, rodné číslo, datum a místo narození, státní občanství, místo trvalého pobytu, zdravotní pojišťovna dítěte. Dále jméno a příjmení, místo trvalého pobytu a adresa pro doručování písemností, telefonní spojení na zákonného zástupce dítěte. S tím souvisí i povinnost oznámit v průběhu celé docházky dítěte do mateřské školy každou změnu týkající se dítěte či zákonného zástupce (např. změna adresy, příjmení, svěření dítěte do péče, nový telefonní kontakt, o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtížích dítěte nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání).
7.2.4. Přijímání dětí do mateřské školy
7.2.4.1. Podle § 34 zákona 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
(1) Předškolní vzdělávání se organizuje pro děti ve věku zpravidla od 3 do 6 let, nejdříve však pro děti od 2 let. Od počátku školního roku, který následuje po dni, kdy dítě dosáhne pátého roku věku, do zahájení povinné školní docházky dítěte, je předškolní vzdělávání povinné, není-li dále stanoveno jinak.
(2) Zápis k předškolnímu vzdělávání od následujícího školního roku se koná v období od 2. května do 16. května. Termín a místo zápisu stanoví ředitel mateřské školy v dohodě se zřizovatelem a zveřejní je způsobem v místě obvyklým.
(3) Ředitel mateřské školy rozhoduje o přijetí dítěte do mateřské školy, popřípadě o stanovení zkušebního pobytu dítěte, jehož délka nesmí přesáhnout 3 měsíce.
(4) Při přijímání dětí k předškolnímu vzdělávání je třeba dodržet podmínky stanovené zvláštním právním předpisem (§50 zákona č. 258/2000 Sb. O ochraně veřejného zdraví.
7.2.4.2. Podle § 34a školského zákona povinnost předškolního vzdělávání a způsoby jejího plnění
(1) Povinné předškolní vzdělávání se vztahuje na státní občany České republiky, kteří pobývají na území České republiky déle než 90 dnů, a na občany jiného členského státu Evropské unie, kteří na území České republiky pobývají déle než 90 dnů. Dále se povinné předškolní vzdělávání vztahuje na jiné cizince, kteří jsou oprávněni pobývat na území České republiky trvale nebo přechodně po dobu delší než 90 dnů, a na účastníky řízení o udělení mezinárodní ochrany. Povinné předškolní vzdělávání se nevztahuje na děti s hlubokým mentálním postižením.
(2) Zákonný zástupce dítěte je povinen přihlásit dítě k zápisu k předškolnímu vzdělávání (§ 34 odst. 2) v kalendářním roce, ve kterém začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte. Dítě, pro které je předškolní vzdělávání povinné, se vzdělává v mateřské škole zřízené obcí se sídlem ve školském obvodu, v němž má dítě místo trvalého pobytu, v případě cizince místo pobytu (dále jen „spádová mateřská škola“), pokud zákonný zástupce nezvolí pro dítě jinou mateřskou školu nebo jiný způsob povinného předškolního vzdělávání podle odstavce 5. Je-li dítě přijato do jiné než spádové mateřské školy, oznámí ředitel této školy tuto skutečnost bez zbytečného odkladu řediteli spádové mateřské školy.
Mateřská škola Korálek , Polní 230 je spádovou školou pro obec Dobřejovice.
(3) Povinné předškolní vzdělávání má formu pravidelné denní docházky v pracovních dnech, a to v rozsahu minimálně 4 hodiny denně (v čase od 8,00 h. do 12,00 h.). Povinnost předškolního vzdělávání není dána ve dnech, které připadají na období školních prázdnin Do MŠ tedy i v době vedlejších prázdnin může, ale i nemusí docházet
(4) Podmínky pro uvolňování dětí ze vzdělávání a omlouvání jejich neúčasti ve vzdělávání: Děti, které byly do mateřské školy přijaty, by měly školu navštěvovat pravidelně, zvláště pak v období adaptace na nové prostředí. Zákonný zástupce je povinen omluvit nepřítomnost dítěte na vzdělávání předem, nejpozději v den nepřítomnosti do 8,00 h. ústně, telefonicky, písemně anebo elektronicky na email: skolkakoralek@volny.cz s udáním důvodu nepřítomnosti. Ředitelka mateřské školy je oprávněna požadovat doložení důvodů nepřítomnosti dítěte, zejména pokud je dítě nepřítomno víc jak 3 po sobě jdoucí dny; zákonný zástupce je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy. V případě nedodržení, nebo porušení školního řádu, ředitelka postupuje dál podle platných předpisů.
(5) Jiným způsobem plnění povinnosti předškolního vzdělávání se rozumí
a) individuální vzdělávání dítěte, které se uskutečňuje bez pravidelné denní docházky dítěte do mateřské školy,
b) vzdělávání v přípravné třídě základní školy a ve třídě přípravného stupně základní školy speciální podle § 47 a 48a,
c) vzdělávání v zahraniční škole na území České republiky, ve které ministerstvo povolilo plnění povinné školní docházky dle § 38a.
(6) Zákonný zástupce dítěte, které bude plnit povinnost předškolního vzdělávání způsobem podle odstavce 5 písm. b) nebo c), je povinen oznámit tuto skutečnost řediteli spádové mateřské školy. Oznámení je povinen učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku, kterým začíná povinnost předškolního vzdělávání dítěte.
7.2.4.3. Podle §34b Individuální vzdělávání
(1) Zákonný zástupce dítěte, pro které je předškolní vzdělávání povinné, může pro dítě v odůvodněných případech zvolit, že bude individuálně vzděláváno. Má-li být dítě individuálně vzděláváno převážnou část školního roku, je zákonný zástupce dítěte povinen toto oznámení učinit nejpozději 3 měsíce před počátkem školního roku. V průběhu školního roku lze plnit povinnost individuálního předškolního vzdělávání nejdříve ode dne, kdy bylo oznámení o individuálním vzdělávání dítěte doručeno řediteli mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání.
(2) Oznámení zákonného zástupce o individuálním vzdělávání dítěte musí obsahovat:
a)jméno, popřípadě jména, a příjmení, rodné číslo a místo trvalého pobytu dítěte, v případě cizince místo pobytu dítěte,
b) uvedení období, ve kterém má být dítě individuálně vzděláváno,
c) důvody pro individuální vzdělávání dítěte.
(3) Ředitelka mateřské školy doporučí zákonnému zástupci dítěte, které je individuálně vzděláváno, oblasti, v nichž má být dítě vzděláváno. Tyto oblasti vychází z rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Mateřská škola ověří úroveň osvojování očekávaných výstupů v jednotlivých oblastech a případně doporučí zákonnému zástupci další postup při vzdělávání 3. čtvrtek v měsíci listopad v Mateřské škole Korálek , příspěvková organizace, Polní 230,Dobřejovice, přičemž zákonný zástupce přinese sebou portfólio dítěte, fotky z činností dítěte, seznam čtené literatury, seznam osvojených básniček, písniček. Po odůvodněné omluvě může zákonný zástupce využít náhradní termín a to 1. čtvrtek v měsíci prosinec. Zákonný zástupce dítěte, které je individuálně vzděláváno, je povinen zajistit účast dítěte u ověření.
(4) Ředitel mateřské školy, kam bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání, ukončí individuální vzdělávání dítěte, pokud zákonný zástupce dítěte nezajistil účast dítěte u ověření podle odstavce 3, a to ani v náhradním termínu.
(5) Odvolání proti rozhodnutí ředitele mateřské školy o ukončení individuálního vzdělávání dítěte nemá odkladný účinek, teda Dítě musí následující den po doručení rozhodnutí o ukončení individuálního vzdělávání nastoupit do mateřské školy.
(6) Po ukončení individuálního vzdělávání dítěte podle odstavce 5 nelze dítě opětovně individuálně vzdělávat podle odstavce 1.
(7) Výdaje spojené s individuálním vzděláváním dítěte hradí zákonný zástupce dítěte, s výjimkou speciálních kompenzačních pomůcek podle § 16 odst. 2 písm. d) a výdajů na činnost mateřské školy, do níž bylo dítě přijato k předškolnímu vzdělávání.
(8) V případě individuálního vzdělávání se dítě nemůže zúčastňovat na žádných aktivitách mateřské školy, jako jsou výlety, divadelní představení, aktivity v odpoledních hodinách (kroužky) a jiné akce pořádané školou.
7.2.4.4. Předčasné ukončení předškolního vzdělávání – s výjimkou dětí, které plní povinné předškolní vzdělávání
Podle § 35 zákona školského zákona ředitelka může po předchozím písemném upozornění zákonnému zástupci dítěte rozhodnout o ukončení předškolního vzdělávání, jestliže:
7.2.5. Úplata za předškolní vzdělávání
7.2.5.1. Za předškolní vzdělávání platí zákonní zástupci úplatu. Úplata se neplatí za děti, které plní povinné předškolní vzdělávání.
7.2.5.2. Výši úplaty stanovuje ředitelka školy na základě zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 14/2005 Sb., ve znění pozdějších předpisů o předškolním vzdělávání. Vnitřní předpis, kterým ředitelka stanovuje výši úplaty je zveřejněn na místě určeném pro informace rodičům a rovněž je k nahlédnutí v ředitelně školy. Aktuální výše úplaty se stanoví na daný školní rok nejpozději do 30. června předcházejícího školního roku. Výše úplaty je pro všechny zapsané děti stejná a platí po celý školní rok od 1. 9. do 31.8.
7.2.5.3. Úplata za příslušný kalendářní měsíc je splatná do patnáctého dne kalendářního měsíce. Po dohodě se zákonnými zástupci může být dohodnut i jiný termín. Úplata se platí na účet mateřské školy č.181875446/0300 s uvedením jména dítěte nebo var. symbolu.
7.2.5.4. V smyslu § 6 ods. 5 vyhlášky č.14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání ve znění pozdějších předpisů zákonní zástupci mohou písemně požádat o osvobození úplaty.
Osvobozen od úplaty bude rodič, který:
a) zákonný zástupce dítěte, který pobírá opakující se dávku pomoci v hmotné nouzi
b) zákonný zástupce nezaopatřeného dítěte, pokud tomuto dítěti náleží zvýšení příspěvku na péči
c) rodič, kterému náleží zvýšení příspěvku na péči z důvodu péče o nezaopatřené dítě, nebo
d) fyzická osoba, která o dítě osobně pečuje a z důvodu péče o toto dítě pobírá dávky pěstounské péče,
pokud tuto skutečnost prokáže řediteli mateřské školy.
7.2.5.5. V měsíci červenci a srpnu se úplata poměrně snižuje v případě přerušení provozu mateřské školy.
7.2.5.6. Zákonný zástupce musí dodržovat termín placení úplaty i v případě nepřítomnosti svého dítěte v mateřské škole. Opakované neplacení úplaty či nedodržení termínu úplaty může být důvodem k ukončení docházky dítěte do mateřské školy.
7.2.6. Stravování
7.2.6.1. S přihláškou opřijetí do mateřské školy odevzdá rodič přihlášku ke stravování.
7.2.6.2. Přihlášky a odhlášky obědů se provádějí ústně či telefonicky a to do 16, 30 h. předchozího dne, v krajním případě nejpozději do 8,00 h. téhož dne.
7.3. Podrobnosti o pravidlech vzájemných vztahů se zaměstnanci ve škole.
7.3.1. Vzdělávání ve škole je založeno na zásadě vzájemné úcty, respektu, názorové snášenlivosti, solidarity a důstojnosti všech účastníků vzdělávání všech zaměstnanců navzájem, ale i ve vztazích zaměstnanec – zákonný zástupce, zaměstnanec – dítě.
7.3.2. Zákonný zástupce má právo na konzultace s pedagogickými pracovníky po předešlé domluvě, tak aby to nenarušilo přímou práci s dětmi.
7.4. Provoz a vnitřní režim školy
7.4.1. Provoz mateřské školy je celodenní od 6,30 hodin do 17,00 hodin.
7.4.2. Rodiče při příchodu předají dítě osobně učitelce nebo jiné pracovnici školky. Po předchozí domluvě s učitelkou lze stanovit i pozdější příchod.
7.4.3. Dítě si rodič, nebo jím pověřená osoba vyzvedává po obědě do 12,30 h. nebo po odpolední svačině od 15,00 hodin, dále pak podle potřeby rodičů do skončení provozní doby.
7.4.4. Odchod dětí z mateřské školy v doprovodu jiných osob než zákonných zástupců musí být písemně uveden v Evidenčním listě pro dítě v mateřské škole (jméno a příjmení konkrétní osoby, resp. vztah k dítěti – teta, babička apod.), nebo jednorázovým zplnomocněním k vyzvednutí dítěte.
7.4.5. Nezletilým osobám (jenom sourozencům), starším jak 10 let bude dítě předáno pouze na základě vyplněného “Pověření”.
7.4.6. Provoz mateřské školy bývá přerušen v měsících červenci a srpnu. Rozsah omezení nebo přerušení provozu stanoví vedení školy po dohodě se zřizovatelem a to nejméně 2 měsíce předem. Provoz může být omezen i v jiném období, kdy se předem zjišťuje zájem rodičů o provoz a při technických omezeních, znemožňujících provoz mateřské školy. Informace o plánovaném přerušení provozu je vždy včas zveřejněna na nástěnce v budově školy.
7.4.7. Nepřítomnost dítěte nahlásí rodič ústně, telefonicky, písemně do sešitu na to určeném v šatně dětí, nebo elektronicky na email: skolkakoralek@volny.cz Po předchozí dohodě s ředitelkou, nebo učitelkou je možný pozdější příchod nebo dřívější odchod dítěte.
7.4.8. Vnitřní režim (režim dne):
6,30 – 8,00 | příchod dětí volné hry, individuální práce s dětmi |
8,00 – 9,00 | řízené hry, činnosti, didakticky cílené činnosti ve skupinách i individuálně (výtvarné, pracovní a dramatické činnosti, jazykové chvilky, rozvoj řeči, paměti, logického myšlení, práce s předškolními dětmi, cvičení atd.) |
9,00 – 9,30 | hygiena, svačina, hygiena |
9,30 – 12,00 | příprava a pobyt venku, procházka, spontánní a řízené aktivity |
12,00– 12,30 | osobní hygiena, oběd, |
osobní hygiena, příprava na odpočinek | |
12,30– 14,30 | odpočinek, klidové činnosti, příprava na školu |
14,30– 14,45 | oblékání, osobní hygiena |
14,45– 15,00 | svačina |
15,00– 17,00 | řízené hry, činnosti, didakticky cílené činnosti ve skupinách i individuálně a kroužkové činnosti od 15,15 h. v místnosti, kde neprobíhá vzdělávání |
7.5. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí a jejich ochrana před sociálně patologickými jevy a před projevy diskriminace, nepřátelství nebo násilí
7.5.1. Za bezpečnost dětí v mateřské škole odpovídají v plné míře pedagogické pracovnice a to v době od převzetí od jejich zákonného zástupce až do doby předání zákonnému zástupci dítěte (nebo jím pověřené osobě).
7.5.2. Při prvním vstupu do mateřské školy má dítě právo na individuálně přizpůsobený adaptační režim tzn., že se rodiče mohou s pedagogickými pracovnicemi dohodnout na postupu.
7.5.3. Výskyt každého infekčního onemocnění v rodině hlásí zákonný zástupce ihned škole (neštovice, žloutenka, mononukleóza, pedikulóza = vši apod.). Po vyléčení infekčního onemocnění přijímáme děti s potvrzením od lékaře, které nám zaručí jeho plné zdraví. V souladu s ustanovením §§ 29, 30, 164 a 165 zákona č. 561/2005 Sb., má ředitelka školy právo v odůvodněných případech přijmout taková opatření, kterými zajistí ochranu zdraví všech dětí i pracovníků v mateřské škole.
7.5.4. Při náhlém onemocnění dítěte v mateřské škole jsou v zájmu dítěte zákonní zástupci telefonicky informováni o daném stavu věci a jsou povinni si dítě z mateřské školy vyzvednout, co nejdříve jim to jejich situace umožní (např. uvolnění z práce apod.). Škola má zákonnou povinnost při opodstatněném podezření dítě, u něhož se projevují příznaky onemocnění, oddělit od ostatních dětí a přidělit mu dozor dospělé osoby do doby, než si ho rodič vyzvedne. Výklad zákona nemůže být chápán tak, že lze dávat dítě do školy s příznaky nemoci nebo dokonce nemocné a škola o dítě zajistí péči. Mateřská škola upozorňuje, že v současných podmínkách je velmi obtížné zajistit takový dozor dospělé osoby po většinu dne, aniž by došlo k omezení vzdělávacího procesu. Mateřská škola nedisponuje vhodným prostorem pro izolaci dítěte.
7.5.5. V případě školního úrazu je pedagogická pracovnice povinna zajistit prvotní ošetření dítěte a v případě nutnosti i následné lékařské vyšetření či ošetření (rtg., aj.). Zákonní zástupci jsou vyrozuměni bezodkladně. Školním úrazem je úraz, který se stal dítěti při výchově a vzdělávání a při činnostech, které s nimi přímo souvisejí. Výchovně vzdělávací činností je účast dětí při výchovné a vzdělávací práci školy, ve třídě od vstupu dětí do školy až do odchodu z ní a každá činnost vyplývající z přímé souvislosti s ní. Školním úrazem je rovněž úraz, který se stal dětem při akcích konaných mimo školu, organizovaných školou za dozoru pověřené odpovědné osoby. Jedná se zejména o úrazy dětí na vycházkách, výletech, zájezdech, exkurzích, ale i na akcích pořádaných školou v prostorách školy nebo na školní zahradě. Na akcích konaných školou, na kterých jsou přítomni rodiče nebo rodiči pověřený zástupce a dítě je jim předáno, za dohled nad dítětem a jeho bezpečností ručí ten, komu je dítě předáno. To platí i pro sourozence. Všichni účastníci jsou povinni dodržovat pravidla bezpečnosti a chovat se tak, aby zbytečně k úrazu nedošlo.
7.5.6. Bezpečnost dětí v MŠ Korálek:
7.5.7. Zásady bezpečnosti pohybu dětí na prolézačkách, skluzavkách, houpačkách, kolech,:
7.5.8. Při pobytu mimo místo, kde se uskutečňuje vzdělávání, odpovídá učitelka za děti do počtu 20. Při vyšším počtu dětí nebo při činnostech vyžadujících zvýšený dohled (např. výlet) stanoví ředitelka školy další pracovnici nebo jinou dospělou osobu, za bezpečnost dětí však vždy odpovídá pedagog.
7.5.9. V celém objektu mateřské školy je zákaz kouření (v budově a i v přilehlých prostorách školy) a to v souvislosti se zákonem č. 379/2005 Sb., o opatřeních k ochraně před škodami působenými tabákovými výrobky, alkoholem a jinými návykovými látkami a o změně souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů a vodění zvířat.
7.5.10. Plán prevence sociálně patologických jevů (dále jen PPSPJ)
7.5.10.1. Vymezení pojmů – násilné chování, agresivita, šikanování, záškoláctví, gamblerství, rasismus, zneužívání návykových látek, kriminalita mladistvých, vandalismus, násilné chování.
7.5.10.2. Při předcházení vzniku sociálně patologického chování se zaměřujeme na všechny rizikové faktory, které mohou dítě a jeho osobnost jakkoliv ovlivnit a zapříčinit vybočení ze stanovených norem.
7.5.10.3. Poruchy chování mohou být přímo dědičné, ale záleží i na kvalitě prostředí, ve kterém dítě vyrůstá a na podnětech, které jsou mu v daném prostředí poskytovány. Toto všechno může ovlivnit možné dispozice nebo sklony k poruchovému či problémovému chování.
7.5.10.4. Pedagogické pracovnice v rámci výchovného působení seznamují děti s možnými riziky, ohrožením zdraví a bezpečnosti při všech činnostech. Zároveň seznamují děti s konkrétními bezpečnostními pokyny, se zásadami bezpečného chování ve škole i mimo školu.
7.5.10.5. Hlavním cílem PPSPJ na naší škole je vytvořit pozitivní sociální klima, tj. Prostředí vzájemné komunikace mezi dětmi, učiteli i rodiči, nabídnout dětem realizaci v různých aktivitách a také podnítit jejich zájem o činnost školy. Preventivně působit na děti, zapojit učitele do PPSPJ, využití nových metod, úzká spolupráce s rodiči, informovanost dětí, rodičů i ostatní veřejnosti o problematice sociálně – patologických jevů.
7.5.10.6. Zásady prevence:
odhalování speciálních poruch učení a chování u dětí, poradenská činnost, nabídka školních a mimoškolních aktivit, vzdělávání dětí v oblasti zdravého životního stylu, pořádání jednorázových akcí (soutěže, turnaje, přehlídky,…), důraz na komunikativní dovednosti, nácvik modelových situací – řešení konfliktu (rodina, škola, kamarádi, okolí,…), utváření správných postojů (obrana proti manipulaci, respekt k člověku, úcta k životu,…)
7.5.10.7. Konkrétní realizace, které učitelky rozvíjí u dětí: schopnost spolupráce, tolerance, obětavosti a soucitu i samostatnosti, základy v oblasti intelektové a citové, podporují počátky vztahů velmi důležitého pro život = přátelství, vytvářejí v MŠ pro každé dítě určité útočiště, místo odpočinku a relaxace, vytvářejí správné hygienické návyky, podporují k úctě ke starším, zdravení starších lidí, děti se učí překonávat vlastní sobeckost, vedou dělat radost jiným, výchova k toleranci, k řešení problémů, k učení se sám rozhodovat a k upřednostňování potřeb jiných před vlastními.
Hlavní činností je: hra, která dítě nenásilnou formou vede k přijmutí, vypracování a dokončení daného úkolu, rozvoj dětské kresby hlavně schopnost nevidět obraz jen jako celek, ale pozorovat i detaily, čímž u dítěte podporujeme zrakovou analýzu a syntézu, rozhovory s dítětem, poradenská činnost pro rodiče
7.6. Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany dětí.
Děti jsou pedagogy a zaměstnanci školy vedeny k ochraně majetku školy. Prevence probíhá v rámci programu školy. V případě poškození majetku bude tato záležitost projednána s rodiči (zákonným zástupcem dítěte) a pokud se prokáže úmyslné poškození, nebo zničení majetku, může být požadována oprava, náhrada nebo spoluúčast na náhradě škody.
7.7. Pravidla hodnocení výsledků vzdělávaní dětí
7.7.1. Hodnocení výsledků vzdělávání dětí probíhá denně formou průběžného slovního hodnocení pedagogickým zaměstnancem, formou pedagogické diagnostiky minimálně 2x ročně.
7.7.2. Zákonný zástupce je informován ústně průběžně, nebo podle potřeby.
7.8. Podmínky pro omlouvání dítěte ze vzdělávání
7.8.1. Pokud je zákonnému zástupci dopředu známa nepřítomnost dítěte při vzdělávání v mateřské škole, oznámí tuto skutečnost osobně nebo telefonicky včetně uvedení důvodu a doby nepřítomnosti dítěte. Pokud dítě onemocní nebo se mu stane úraz a nemůže se z tohoto důvodu účastnit vzdělávání, oznámí tuto skutečnost zákonný zástupce mateřské škole bez zbytečného odkladu. Po předchozí dohodě s ředitelkou nebo učitelkou je možný pozdější příchod nebo dřívější odchod dítěte.
7.8.2. Děti, které byly do mateřské školy přijaty, by měly školu navštěvovat pravidelně, zvláště pak v období adaptace na nové prostředí. Zákonný zástupce je povinen omluvit nepřítomnost dítěte na vzdělávání předem, nejpozději v den nepřítomnosti do 8,00 h. ústně, telefonicky, písemně anebo elektronicky na email: skolkakoralek@volny.cz s udáním důvodu nepřítomnosti.
7.8.3. U dětí, které plní povinné předškolní vzdělávání je ředitelka mateřské školy oprávněna požadovat doložení důvodů nepřítomnosti dítěte, zejména pokud je dítě nepřítomno víc jak 3 po sobě jdoucí dny; zákonný zástupce je povinen doložit důvody nepřítomnosti dítěte nejpozději do 3 dnů ode dne výzvy.
7.9. PLATNOST A ÚČINNOST
Tento Školní řád vstupuje v platnost dnem jeho vyhlášení 13.2.2017 na dobu neurčitou. Dnem vyhlášení tohoto Školního řádu končí platnost Školního řádu vydaného dne 18.3.2016.
– šikana, vandalismus, násilné chování
8.1. Charakteristika
8.2. Plnění plánu
8.2.1. Čas – v průběhu celého roku.
8.2.2. Cíle
Ve výchovně vzdělávací práci s dětmi dodržujeme základní pedagogické zásady a používáme zejména metody, které vedou děti k aktivitě, experimentování, hledání, k přemýšlení a formulování vlastních názorů a ke zdravému sebevědomí.
Uvedenými pravidly se řídí celý pedagogický kolektiv mateřské školy.
8.4.1. Zásady:
9.3.5. Průběh vzdělávání
9.3.5.1. Osobní rozvoj pedagogů
9.3.5.1.1. Cíl: Uplatnění nových poznatků z DVPP ve vlastní práci, autoevaluace vlastního vzdělávacího procesu, dalšího osobnostního růstu.
9.3.5.1.2. Kdy: Průběžně, po absolvování školení.
9.3.5.1.3. Nástroje: Konzultace, samostudium, pedagogické porady.
9.3.5.1.4. Kdo: Ředitelka, pedagogické pracovnice.
9.3.5.2. Podmínky vzdělávání
9.3.5.2.1. Cíl: Zhodnotit personální podmínky ve vztahu k naplnění cílů RVP, kvalifikovanost týmu, DVPP, normativní počty pedagogických pracovníků x počty dětí, normativní počty provozních zaměstnanců. Efektivita personálního zabezpečení MŠ a ŠJ.
9.3.5.2.2.Kdy: Průběžně.
9.3.5.2.3.Nástroje: Vzdělávání pedagogických pracovníků, hospitace, denní konzultace, pracovní porady.
9.3.5.2.4.Kdo: Ředitelka.
9.3.6. Evaluace materiálních podmínek mateřské školy
9.3.6.1. Cíl: Zhodnotit materiální podmínky školy ve vztahu k naplňování záměrů ŠVP.
9.3.6.2. Kdy: Průběžně podle potřeby.
9.3.6.3. Nástroje: Revize, záznamy z pracovních porad, kontrolní činnost, jednání se zřizovatelem.
9.3.6.4. Kdo: Ředitelka mateřské školy.
9.3.7. Evaluace ekonomických podmínek
9.3.7.1. Cíl: Hodnocení činnosti v oblasti ekonomiky školy, sledování čerpání mzdových nákladů, účelnost, efektivnost hospodaření, rozbory čerpání příspěvku obce. Rozbor hospodaření – pololetní a roční uzávěrka. Sledování naplňování záměrů dle ročního prováděcího plánu a rozpočtu školy v oblasti mzdové i příspěvku obce.
9.3.7.2. Kdy: Průběžně, přehled čerpání 4x ročně.
9.3.7.3. Nástroje: Tabulky, zprávy a rozbory, kontroly ze strany zřizovatele, pracovní porady, konzultace.
9.3.7.4. Kdo: Ředitelka, účetní, starosta obce.
9.3.8. Evaluace organizačních podmínek školy
9.3.8.1. Cíl: Zhodnotit účelnost a vhodnost organizace a režimového uspořádání ve vztahu k naplňování záměrů ŠVP.
9.3.8.2. Kdy: Průběžně.
9.3.8.3. Nástroje: Monitoring, kontrolní činnost, záznamy v pracovních poradách, konzultace s rozborem situace a následným řešením.
9.3.8.4. Kdo: Všechny pracovnice dle profesní odpovědnosti a náplně práce.
9.3.8.5. Kritéria pro přiznání osobního příplatku a mimořádných odměn
9.3.9.Spolupráce
9.3.9.1. Evaluace spolupráce s rodinou
9.3.9.1.1. Cíl: Úspěšnost zvolených metod, forem, spolupráce a stanovených záměrů v této oblasti.
9.3.9.1.2. Kdy: Během celého roku.
9.3.9.1.3. Nástroje: Fotodokumentace, rozhovory s rodiči, třídní schůzky, společná setkání, webové stránky mateřské školy, komentáře rodičů, pracovní porady.
9.3.9.1.4. Kdo: Pedagogické pracovnice, rodiče, provozní zaměstnanci mateřské školy.
9.3.9.2. Evaluace spolupráce se ZŠ, zřizovatelem, veřejností
9.3.9.2.1. Cíl: Vyhodnotit kvalitu a účelnost zvolených metod ve vztahu naplnění stanovených záměrů v ŠVP.
9.3.9.2.2. Kdy: Průběžně podle podmínek a dané situace.
9.3.9.2.3.Nástroje: Konzultace, osobní setkání, plánované kontroly ze strany zřizovatele, prezentace mateřské školy na webových stránkách a časopise, vystoupení pro veřejnost, společné akce.
9.3.9.2.4. Kdo: Ředitelka, pedagogické pracovnice, provozní zaměstnanci, starosta obce.
A)Pedagogickou část.
B)Provozní část.
Vyváženost volnosti dětí s nezbytnou mírou omezení /bezpečnost/.
Strategický plán mateřské školy na roky 2023/2024, 2024/2025, 2025/2026.
10.1. Cílem mateřské školy je vytvářet a zabezpečovat ovzduší pohody pro děti, uspokojovat jejich přirozenou zvídavost a rozvíjet individualitu jejich osobnosti. V pedagogické praxi uplatňovat aktivizující a interaktivní metody, upřednostňovat zážitkové učení, prostřednictvím kterých možno rovnocenně a vyváženě rozvíjet všechny stránky osobnosti dítěte. Hlavní výchovně-vzdělávací metodou je hra. Smyslem předškolní výchovy dětí v mateřské škole je poskytnout dětem dostatek podnětů pro harmonický rozvoj jejich osobnosti a podporovat jejich zájem o získání nových poznatků. Pokračovat v osvědčených aktivitách mateřské školy a rozvíjet další aktivity pro prospěch dětí.
10.2.1. Moderním vnímáním předškolní výchovy a vzdělávaní vycházet z potřeb a práv dítěte, podporovat jeho osobnostní rozvoj, probouzet a rozvíjet jeho možnosti tvořivě – humanistickou výchovou.
10.2.2. Respektovat poslání rodičů a rodinné prostředí dnešní rodiny, posílit spolupráci s rodinou a ostatní komunitou.
10.2.3. Postupovat s ohledem na reálné životní situace
10.2.4. Vytvořit co nejlepší podmínky pro přirozený rozvoj osobnosti dítěte, spokojený život a přípravu na vzdělávání v základní škole i životě ve společnosti.
10.2.5. Zkvalitňovat realizaci pedagogicko-psychologické diagnostiky s důrazem na přípravu dětí do ZŠ.
10.2.6. Vytvářet příznivou atmosféru pro rozvíjení správné výslovnosti řečového projevu dítěte.
10.2.7. Vytvářet podmínky pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
10.2.8. Zabezpečit formou kroužků rozvíjení zájmů a talentů dětí.
Cílem je seznamovat se s inovačními tendencemi v předškolní pedagogice, aktivně spolupracovat se vzdělávacími institucemi a specializovanými pracovišti. Podporovat účast zaměstnanců na vzdělávacích aktivitách podle nabídky, poznatky si vzájemně odevzdávat na interních poradách, individuálně studovat doporučenou odbornou literaturu.
10.4. Řídící a kontrolní činnost:
Cílem je zkvalitnit systém řídící a kontrolní práce, vycházet z potřeby zabezpečení kvality komplexního chodu MŠ. Činnost zaměřit na kvalitu plánování, na progresivní formy a metody práce ve výchově a vzdělávání, na odborně- metodickou činnost učitelek, na rozvoj individuality dítěte a na respektování jeho osobnosti, na dodržování hygienických, bezpečnostních a požárních předpisů, na materiálně-technické zabezpečení školy v rámci finančních a sponzorských možností.
Cílem je vytvářet materiálně-technické podmínky ve vztahu k stanoveným cílům a požadavkům MŠ. Získávat prostředky na realizaci aktivit pro děti a obnovu materiálně-technického zabezpečení.
10.6.1. Cílem je prohlubovat spolupráci s rodinou, obcí a ostatní komunitou a podílet se na formování společenského vědomí v duchu předškolní výchovy a jejího významu pro komplexní rozvoj osobnosti. S rodiči rozvíjet spolupráci společných aktivit formou besídek, karnevalu, besed s odborníky, vystoupení dětí.
10.6.2. Cílem spolupráce s jinými komunitami jsou např. návštěvy knihovny, vzájemné návštěvy se ZŠ, vystoupení pro rodiče a seniory, vystoupení na akcích pořádaných obcí, výstavky. Spolupráci se specializovanými institucemi zabezpečit konzultacemi, besedami a depistážemi.
10.7. Analýza současného stavu:
Silné stránky | Slabé stránky |
1. MŠ v novostavbě s výborným, moderním vybavením a zařízením. | Podrobnější prezentace aktivit v MŠ pro širší veřejnost |
2. Pozitivní klima v MŠ s personálem splňujícím kvalifikační požadavky | Nezapojení do celostátních soutěží. |
3. Velký zájem rodičů o umístnění dětí do naší MŠ | |
4. Zaměření ročních projektů s prohlubováním znalostí dětí | |
5. Prostorové a materiální vybavení, didaktické pomůcky. | |
6. Lokalita MŠ v blízkosti Průhonického parku a dojezdové vzdálenosti do Prahy. | |
7. Orientace zaměstnanců na nové trendy a formy práce, kvalita stravování. Zájem o DVPP vzdělávání + školení. | |
8. Rodinné prostředí školy, osobní vztahy. | |
9. Zpravodaj – místní časopis | |
10. Informace rodičům o aktivitách průběžně na WhatsApp. | |
11. Systematická práce vad výslovnosti a řeči u dětí. | |
Příležitosti | Nebezpečí |
1. Modernizování a zlepšování prostředí MŠ i zahrady. | 1. Informační servis pro rodiče – osobní rozhovory – citlivě, ohleduplně ke skutečnosti. |
2. Pozitivní postoj zřizovatele, po změně složení zastupitelů zůstává MŠ stále prioritou obce. | 2. V případě změny postoje obce vzniká nebezpečí dostatečného finančního zabezpečení provozu. |
3. Možnosti spolupráce s rodiči a spolky. | 3. Nezdravá soupeřivost místních spolků. |
4. Koncepce metodiky v oblasti logopedie. Denně v prostředí MŠ. | |
5. Využití ICT technologií (interaktivní tabule, robotizace). | |
6. DVPP – podle zájmů rozšiřování kvalifikace (logo, jóga). | |
7. Využívání jiných forem a metod práce – projektová výuka (příloha) | |
8. Zavedení logopedického screeningu. | |
9. Přednášky pro rodiče, diskuse a besedy s odborníky. | |
10. Spolupráce s MŠ v okolí. | |
11. Možnost vyhovět dětem s různými stravovacími návyky. (Diety potvrzené lékařem) | |
12. Setkávání s autory knížek pro děti. (Jiří Fixl) |
10.8. Prognóza:
10.9. Kontrola stanovených cílů z minulého období: stanovené i doplňkové úkoly splněny.
10.10. Stanovení cílů.
10.10.1. Hledat další možnosti diagnostiky dětí
10.10.2. Prohloubit spolupráci s rodiči a spolky založenou na vzájemné dohodě.
10.11. Plán úkolů.
10.11.1. Zpracovat plán možné účasti dětí v soutěžích. 9-12/2023
Všechny učitelky
10.11.2. Vytvoření plánu akcí mezi MŠ a spolky v obci v aktuálním roce.
Zodpovědná: ředitelka MŠ, Martina Štětinová termín: září 2023
Zodpovědná: všichni zaměstnanci termín: 2023 – 2026
10.11.3. Doplnění kvalifikace, účast na DVPP.